شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۱:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۹ ساعت ۱۶:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

نشست شورای سالمندان قروه برگزار شد

✅نشست شورای سالمندان شهرستان قروه به ریاست مهندس "خلیل فعله گری" و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد.

✅نشست شورای سالمندان شهرستان قروه به ریاست مهندس “خلیل فعله گری” و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد.

?در این نشست ابتدا فرماندار قروه احترام به جایگاه سالمندان را جزو مهم ترین آداب اخلاقی و اسلامی دانست و حفظ کرامت این افراد و توجه به نیازهای اساسی و ویژه سالمندان را از موارد توسعه یافتگی جوامع دانست. فعله گری با اشاره به در پیش بودن روز سالمند تاکید کرد رسیدگی به قشر سالمند را نباید به یک هفته و مناسبتی ویژه اختصاص داد و باید در این زمینه به اقدامات عملی و کاربردی توجه نماییم.

?وضعیت معیشت، بیمه،رسیدگی به اوقات فراغت و سرگرمی، انجام برنامه های هفته ی سالمند، مشارکت سالمندان در برنامه های اجتماعی و دسترس پذیری مکان های عمومی برای سالمندان از مهم ترین مباحث این نشست بود.

?هم اکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان قروه(حدود ۱۲ درصد) را سالمندان تشکیل می دهند و باتوجه به آمارهای رسمی، کشورمان در دهه ی آتی با بحران سالمندی روبه رو خواهد شد.

?لازم به ذکر است شعار امسال روز جهانی سالمندان “تاب آوری و مشارکت زنان سالمندان” اعلام شده است.

 

?۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روابط عمومی فرمانداری شهرستان قروه