پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۷:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۳/۲۷ ساعت ۲۰:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مسیری ناامن برای قاچاقچیان جوجه یکروزه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: تلاش ها و همکاری های صورت گرفته در کردستان، موجب شد انگ قاچاق، از نام کردستان پاک شود و این مسیر را برای قاچاقچیان جوجه یکروزه ناامن کرده است.

کردستان مسیری ناامن برای قاچاقچیان جوجه یکروزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان ضمن تقدیر از تلاش های مرزبانی، نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی استان در مقابله با قاچاق جوجه یکروزه از مرزهای کردستان، خاطرنشان کرد: قسمت عمده کشفیات جوجه در مرزهای ما، متعلق به سایر استان هاست که در مسیر کنترل نشده و انتظامی و مرزبانی کردستان آن را کشف و ضبط کرده اند.
وی افزود: عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مرغ موجب شد موضوع قاچاق جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار، از مرزهای کردستان مورد توجه قرار گیرد اما واقعیت این است که مرزهای کردستان کاملا مورد کنترل است لذا امکان قاچاق با کامیون وجود دارد و آنچه با کولبری قاچاق شود، عدد چشمگیر و تاثیرگذاری نخواهد بود.
جعفری با یادآوری اینکه تا دیماه سال گذشته، جوجه یکروزه زیر قیمت مصوب عرضه می شد، خاطرنشان کرد: آنجه موجب شد خروج جوجه یکروزه از کشور اهمیت ویژه پیدا کند، امنیت غذایی بود که خوشبختانه با هماهنگی ها و برخوردهای انجام شده در حال حاضر قاچاق جوجه از مرزهای کردستان نزدیک به صفر است.
معاون اقتصادی استاندار در بحث تولید و قیمت گذاری مرغ در استان، با اذعان به اینکه کردستان به عنوان معین تامین مرغ سایر استان ها تعیین شده، اظهار داشت: ما هرگز نباید به این فکر کنیم که دور کردستان را سیم خاردار بکشیم چون عرضه و تقاضا و قیمت مرغ در کشور بر همه استان ها تاثیر می گذارد و کردستان به عنوان استانی تولید کننده باید مازاد تولید خود را صادر کند.
جعفری تاکید کرد: الان زمان مناسبی برای افزایش قیمت مرغ نیست و باید آرامش بازار حفظ شود و مراقبت کنیم قیمت از میزان مصوب بالاتر نرود و ذخیره استراتژیک هم داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ ثبات قیمت و تامین نیاز استان، اولویت با تامین مرغ مورد نیاز بازار استان است و مراقبت کنیم تا دچار کمبود مرغ نشویم.
جعفری در خصوص بحث کمبود جوجه و تاثیر آن بر قیمت نهایی مرغ، اظهار داشت: در کردستان برخلاف مرغ که تولید کننده هستیم در جوجه یکروزه مصرف کننده هستیم که کشور برای تامین جوجه مورد نیاز در حال واردات تخم مرغ نطفه دار است.