شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۲۷:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۱۱ ساعت ۱۶:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت های دینی با نمایندگان اقشار مختلف قروه

دیدار نمایندگان اقشار مختلف قروه با عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور مذاهب و اقلیت ها "ظهر روز ۸ تیرماه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد.

دیدار نمایندگان اقشار مختلف قروه با عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور مذاهب و اقلیت ها “ظهر روز ۸ تیرماه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد.
در این نشست دو ساعته ابتدا نمایندگان اقشار مختلف در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به حوزه ی فعالیتی خود مسائلی را مطرح کردند.
در آغاز یونس صحرارو نماینده هنرمندان شهرستان در خصوص طرح جابجایی مکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره برق سخن گفت و این ایده را اتفاقی مبارک دانست. وی با اشاره به مکان کنونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، قرار گرفتن محل مجتمع فردوسی در مکان دور افتاده در سطح شهر را یکی از عوامل مهم عدم استقبال هنرمندان از فعالیت های هنری در این اداره دانست. صحرارو با اشاره به نبود سینما و پلاتو در قروه، نبود چنین مکان های فرهنگی را نشانه ضعف نسبت به سایر شهرستان های استان دانسته و توجه بیشتر به هنرمندان این شهرستان را خواستار شد.
هادی مرادیان که به عنوان نماینده ی قشر ورزشکار در این جلسه حضور داشت با اشاره به وجود بیش از ۳۰ هیات ورزشی فعال در سطح شهرستان، کمترین امکانات سطح شهرستان را مربوط به بخش ورزش دانست و با اشاره به وضعیت نامناسب استادیوم ها و فرسودگی آنها خواستار تخصیص بودجه جهت ترمیم این مکان ها شد. وی خاطر نشان کرد هم اکنون هیچ امنیت شغلی در بین ورزشکاران وجود ندارد و نبود بیمه ورزشکاران از مشکلات اصلی آنان است. مرادیان همچنین کمبود نیروی انسانی در اداره ورزش و جوانان قروه را نشانه ی ضعف دانست و با اشاره به جامعه ی گسترده ی ورزشکاران قروه،وجود تنها سه نیرو در این اداره را جوابگوی مسائل و مشکلات متعدد این قشر ندانست.

 

 

در بخش بعدی این دیدار صادق حسین زاده نماینده سازمان های مردم نهاد قروه ضمن اشاره بر فعالیت های سمن ها به صورت غیرانتفاعی بر نقش تسهیلگری تشکل ها تاکید کرده و کمک رسانی سمن ها به دولت در زمان مشکلات را از مهم ترین اهداف تشکیل این تشکل ها دانست. حسین زاده خواستار توسعه ی نقش سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری های کلان شد و تزریق مدیران نخبه، احترام به نظرات و دیدگاه های مختلف را از عوامل نجات دولت در بن بست ها به شمار آورد. وی همچنین تاکید کرد جامعه ی امروزی نیازمند ایجاد نشاط اجتماعی در همه ی ابعاد خود بوده و توجه به مسائل فرهنگی و هنری را سرمنزله ی ایجاد نشاط اجتماعی دانست. نماینده سمن های قروه با اشاره به مشکلات متعدد معلولین در همه ی زمینه ها، اجرای قانون ۳ درصد استخدامی معلولین و مناسب سازی و دسترس پذیری برای این افراد از موضوعاتی دانست که مورد بی مهری قرار گرفته اند.
دریافت مالیات از این تشکل ها با توجه به غیر انتفاعی بودن فعالیت سمن ها و توجه به تسهیل در این موضوع بخش پایانی سخنان حسین زاده بود.
در ادامه علیرضا عبدالملکی نماینده حزب اصولگرایان، قروه را نماد وحدت در استان کردستان و مایه افتخار این استان عنوان کرد و از درصد مشارکت بالای این شهرستان در انتخابات و حمایت غالب از رئیس جمهور، به عنوان شاخصه های همراهی حداکثری این شهرستان با دولت اشاره کرد. وی در پایان بیان کرد انتظار بیشتری از تیم دولت و رئیس جمهور می رود که تعامل بیشتر با نیروهای جوان و همفکر با خود را داشته باشد.
مرتضی کرمی نماینده حزب اصلاح طلب در ابتدا با اشاره به محرومیت های زیاد و حاکم بر استان کردستان از عدم به کارگیری افراد نخبه ی این استان در میان مدیران کلان سطح کشور گلایه کرده و بیان نمود معدود افرادی همچون وزیر سابق کار که در این میان جایی برای خود پیدا می کنند را نیز خیلی زود از دست می دهیم. وی از ماموستا کریمی درخواست نمود که از رئیس جمهور محترم درخواست کنید مدیریت ستادی را فدای مدیریت اجرایی نکنند. کرمی عدم استفاده از اقلیت های مذهبی ها در میان استانداران و مدیران ارشد اشاره و خواستار پیگیری در این امر شد. وی سود ناشی از اندک فعالیت های توسعه ای در استان کردستان را نیز در خدمت آبادانی استان های همجوار دانسته و بیان کرد که هم اکنون آمار خودکشی، طلاق و اعتیاد در استان کردستان بالا بوده و نگاه امنیتی به این استان را مانع از سرمایه گذاری های کلان در آن دانست. نماینده حزب اصلاح طلبان با عنوان وضعیت بغرنج آب در سطح استان و شهرستان قروه و دهگلان این موضوع را هشداری قرمز دانسته و خواستار پیگیری جدی آن شد. وی با اشاره به جاری شدن آب سد های استان به استان های همجوار گفت که مسئولین به داد کشاورزان کردستانی برسند. کرمی در بخش پایانی سخنان خود از ماموستا کریمی خواست تا از دخالت نمایندگان استان در عزل و نصب ها جلوگیری شود.
مصطفی ملکی نماینده مراکز خیریه قروه با انتقاد از صدور بی رویه مجوز مراکز خیریه در در شهرستان و همچنین فعالیت برخی مراکز بدون مجوز خواستار رسیدگی به این موضوع شد وی از از اقدامات مثبت مراکز خیریه در در زمان شروع ویروس کرونا و کمک رسانی این مراکز به سایر اقشار به عنوان نمایش قدرت تشکلهای مردمی یاد کرد. وی مراکز و تشکل ها را بازوان حمایتی دولت دانست و بعد اداره آن به دست مردم تاکید کرد و از ایجاد گروه های خیریه در تمامی ارگان ها ابراز نگرانی کرد.

فریدون محمدی نماینده اصناف شهرستان قروه، از همکاری اصناف در زمان کرونا و و کمک رسانی به آحاد مردم در آن شرایط اشاره کرد
همچنین وی از مشارکت این قشر در مناسبت های ملی و مذهبی یاد کرد و درخواست نمود که در مورد اضافه شدن شهرستان قروه به منطقه مناطق آزاد پیگیری شود. دریافت یکسان مالیات در استان های محروم همچون سایر شهرها و استانهای توسعه یافته و وجود اجحاف در حق بازاریان از دیگر موارد گفته شده توسط محمدی بود.
در بخش بعدی این دیدار مرتضی سلیمی نماینده شوراهای شهرستان و سریش آباد با بیان اینکه تر و کرد در سطح شهرستان قروه همه با آرامش و امنیت در کنار هم هستند، از مشارکت ۸۰ درصدی مردم شهر سریش آباد در زمان انتخابات سخن گفت و قول های مساعد جهت حل مشکلات داده شده را بی اثر و وعده و وعید دانست. بی فایده بودن معادن سطح شهرستان برای توسعه خود قروه و سریش آباد و نادیده گرفتن قانون یک درصد معادن از دیگر مواد بیان شده سلیمی بود.
یحیی رستمی عضو شورای اسلامی شهر قروه این شهرستان را مصداق بارز وحدت معرفی و گفت متاسفانه گاها در توزیع اعتبارات در سطح استان به شهرستان قروه کم توجهی می شود. وی از مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب خواست تا مدیران آزمون پس داده ای را که به دلایل نامعلوم همچنان در سرکاراند را تعیین تکلیف نمایند.
فرماندار شهرستان قروه”خلیل فعله گری” در ادامه ی این دیدار گفت؛ با توجه به موضوع خشکسالی در شهرستان از توجه و پیگیری مجدانه استاندار در ارائه ی تسهیلات بانکی به کشاورزان تشکر کرده و بیان کرد تاکنون دولت بیش از صد میلیارد تومان سود بانکی را به جای کشاورزان پرداخت کرده است. وی از پیگیری استاندار جهت عدم قطعی برق کشاورزان یاد کرد و گفت هم اکنون قروه تنها شهرستانی است که در آن این موضوع جهت فعالیت کشاورزان فراهم شده است.
فعله گری با اشاره به قانون یک درصد معادن گفت این موضوع قبلا تنها روی کاغذ بود اما اکنون در حال انعقاد قرارداد ها می باشیم و به زودی ثمره ی استفاده از آن راخواهیم دید.

سخنان عبدالسلام کریمی پایان بخش این دیدار بود. وی در ابتدا با بیان اینکه سفر ریاست جمهور به استان کردستان با اشرافیت بر مشکلات و حل آنان باید صورت گیرد از نقدها و گفتن مسائل و مشکلات مختلف توسط همه ی آحاد جامعه استقبال کرد و گفت؛ وجود اقوام، مذاهب و اقلیت ها در ایران اسلامی نه تنها موجب ضعف نیست که نشان از قدرت حاکمیت جمهوری اسلامی می باشد و اقوام را برای کشور “فرصت” دانست. مشاور رئیس جمهور همچنین با اشاره به نگاه برادری و برابری در کشور، بر نمایش بیشتر تفاوت قومیتی و مذهبی کردستان به عنوان پتانسیل این استان تاکید کرد.
کریمی در بخش بعدی سخنان خود رضایت هنرمندان از انتقال اداره فرهنگ و ارشاد و جابجایی آن را رضایت خود دانسته و گفت با آماده کردن بسترها این اقدام می تواند انجام گیرد. وی همچنین تاکید کرد که نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در بحث منافع این استان باید یکدست باشند و گفت راه رسیدن به خدا از میان مردم میگذرد و خوشحال کردن مردم نوعی عبادت است.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و قومیت ها اختلاف و جناحی عمل کردن را آفت دانست و گفت؛ نگویید مذهب من عین دین است و نزاع خطرناک است. کریمی در بخش بعدی سخنان خود از سهم خواهی برخی مسئولین انتقاد کرد و این موضوع را عامل ناعدالتی در جامعه اسلامی دانست.
حمایت از ورزش، افزایش قدرت سازمان های مردم نهاد، توجه به حقوق معلولین و پیگیری آن و حمایت از جابجایی مکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکز شهر پایان بخش سخنان عبدالسلام کریمی بود.