شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۲:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۵ ساعت ۱۳:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

با موضوع بحران آب

جلسه شورای اداری شهرستان قروه برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان قروه برگزار شد

?در جلسه شورای اداری که در تاریخ دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ به ریاست مهندس خلیل فعله گری و روسای ادارات و نهاد های انقلابی برگزار شد.
فرماندار شهرستان قروه آقای خلیل فعله گری ابتدا با تبریک مناسبت مباهله پیامبر و هفته ملی مهارت از برکات و مباهله پیامبر و شیوه صحیح مذاکره و مباحثه در اسلام یاد کرد که باید سرلوحه همگان باشد. وی گفت هرجا بحث آموزش قوی باشد مشکلات کمتر می شود و موضع آب را پراهمیت ترین امر به معروف و نهی منکرها دانست. ایشان نسبت به انجام کار دلی و بی چشمداشت ستاد بازسازی عتبات تقدیر کرد و با اشاره به سخنان رئیس دادگستری ناکارآمدی سیستم اداری را منتج به ارجاع موضوعات به دفترامام جمعه و دادگستری دانست. وی نظارت بر بازار را ضعیف دانست و گزارش اعتراضات مردمی را مناسب ندانست. به همین علت دستگاه های مرتبط با حوزه ی اصناف و بازار را موظف به نظارت بهتر و بیشتر کرد. وی همچنین خواستار حل حداکثری مشکلات ادارات توسط خود مدیر شد و گفت کارها را به فرمانداری یا دیگر ارگان ها حدالامکان ارجاع ندهید.
فرماندار قروه فعالیت کارگران افغانی را در شهرستان غیرقانونی دانست و خواستار پیگیری جدی این موضوع شد. همچنین ایشان نظارت بر فعالیت پیمانکاران و احیای واحدهای راکد در منطقه را موضوع مهم و جدی دانست. ایشان ارتباط موثر با تولیدکنندگان و کارخانه داران را اولویت دانست و خواستار حرکت جهادی در جهت احیای واحد های تولیدی و راه اندازی چرخه ی تولید شهرستان شدند.
مطالبه گری مدیران از استان جهت پیگیری امور دیگر بخش سخنان مهندس فعله گری بود. وی با اشاره بر بودجه های شناور در استان خواستار پیگیری اعتبارات و تسهیلات شد. پیگیری حقوق دریافتی کارگران شهرداری ها، اجرای بند خ، پاسخگویی سریع و درست ادارات به مکاتبات از دیگر موارد گفته شده توسط فرماندار بود.
?در بخش بعدی جلسه شورای اداری ماموستا ملا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت شهرستان ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در ستاد عتبات عالیات استان گفت جایگاه اهل بیت پیامبر نزد اهل سنت جزو بالاترین جایگاه ها بوده و این موضوع همواره مانعی برای اختلاف افکنی گروه های معاند بوده است. نوری ضمن اشاره به بحران آب در منطقه خواستار صرفه جویی همگانی در مصرف آب شد و گفت در دین اسلام حتی در هنگام وضو و غسل نیز توصیه به صرفه جویی شده است. احترام و تکریم ارباب رجوع پایان بخش سخنان امام جمعه اهل سنت شهرستان بود. وی از همه دستگاه های اجرایی شهرستان درخواست کرد که با احترام و گشاده رویی با مراجعین به ادارات برخورد نمایند.
?صادق حسین زاده نماینده سمن های شهرستان و مسئول انجمن باران سومین سخنران این جلسه بود که سخنان خود را در حوزه مطالبات معلولین بیان کرد. وی ابتدا با نقض نگاه ترحمی و تقدسی به معلولان خواستار نگاه به افراد دارای معلولیت بر اساس نگاه اجتماعی شد و معلولیت را تنها یک تفاوت دانست. حسین زاده با اشاره به قانون حمایت از معلولین بیان کرد که هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد این قانون اجرایی شده و قوانین را محکم دانست اما در عمل نمودی از آن مشاهده نمی شود. مسئول انجمن باران دسترس پذیری را مهم ترین نیاز معلولین دانست و گف متاسفانه همچنان شاهد صدور مجوز مجتمع های تجاری و عمومی در سطح شهر بدون رعایت اصول مناسب سازی می باشیم. حضور معلولین در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از دیگر مطالباتی بود که حسین زاده به آن اشاره کرد و این امر را مستلزم آموزش صحیح جامعه دانست. وی با اشاره به ضعف صداوسیما در موضوعات مرتبط با معلولیت، خواستار تغییر نگاه و اصلاح در این حوزه شد. نماینده معلولین در جلسه شورای اداری با نقد حذف غربالگری جنین به دلیل افزایش هزینه ها گفت که این موضوع موجب افزایش جمعیت معلولین در کشور خواهد شد. موضوع تعاونی مسکن معلولین و جذب مشارکت های شهرستان جهت احداث مرکز نگهداری معلولین ذهنی باران سایر موارد گفته شده توسط حسین زاده بود.
?رئیس اداره جهاد کشاورزی دیگر سخنران جلسه شورای اداری بود که ابتدا با گزارشی از نحوه خرید گندم توسط مراکز تعاون روستایی و ۳ سیلوی شهرستان سخنان خود را آغاز کرد. وی عدم پرداخت بهای گندم کشاورزان تاکنون را مهم ترین مشکل آنان دانست و با اشاره به اولویت مصرف گندم در داخل استان به ظرفیت کم انبارها اشاره کرد و خواستار حل این مشکل در آینده شد. مشکل مغایرت افتی و گزارش میزان تولید از دیگر مباحث مطرح شده توسط آیینی بود.
?رئیس اداره آبفا شهرستان قروه با تشکر از ادارات همراه با این اداره، خشکسالی های اخیر را موجب مشکلات زیادی به خصوص در بحث آب دانست. حامد مرادی بیان کرد افت فشار آب در سطح شهرستان نیازمند میلیارد ها تومان هزینه جبرانی است اما اکنون مشکلات به جایی رسیده که هزینه کرد هم دیگر کمبود منابع آب را جبران نمی کند چون دیگر آبی نمانده است و باید در این حوزه فرهنگ سازی جدی صورت گیرد.

 

 

اطلاع رسانی عمومی در بین آشنایان و اطرافیان در الگوی مصرف و رعایت عمومی در مصرف آب غیر شرب از دیگر موارد ذکر شده توسط وی بود.
?فرهاد میمنت آبادی رئیس اداره برق شهرستان دیگر سخنران این جلسه بود. وی ضمن اشاره به کاهش ساعات اداری ادارات را ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق دانست. میمنت آبادی گفت که هوشمندسازی شبکه برق به سرعت در کشور در حال انجام بوده و ادارتی که تخطی کننده باشند بصورت خودکار شامل قطعی برق خواهند شد. وی نیز درخواست کرد که اطلاع رسانی عمومی و همگانی در رعایت مصرف برق صورت گیرد و بیان کرد سال گذشته قروه در بحث رعایت مصرف برق رتبه دوم استان را به خود اختصاص داد.
?رئیس اداره ثبت اسناد با اشاره به پیگیری قانون تعیین تکلیف جهت وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی گفت که به زودی میزان دقیق اراضی سند شده و ساختمان های مسکونی را به فرماندار اعلام می نماییم.
? رضایی رئیس شورای اسلامی استان کردستان درخواست کرد که مطالبات گندم و عدالت در قطع برق زمین های کشاورزی پیگیری شود. وی اشاره کرد که متاسفانه معادن ثروتمند منطقه منابع مالی خود را در بانک های خارج از استان سرمایه گذاری میکنند که قانونی نیست و درخواست کرد درآمد این معادن در خود شهرستان هزینه گردد. تسهیل در ارائه خدمات بانکی، وضعیت راه های روستایی، عدم رعایت بند خ توسط بانک ها پایان بخش سخنان رضایی بود
?سید جلال حاجی نصیری رئیس دادگستری شهرستان در سخنان خود درخواست کرد جلسات از حالت گفتگو خارج شده و مطالبه گری در سخنان را امری مهم دانست. وی تاکید کرد که همچنان در حوزه آب نظارت هوشمندی به حد کفایت نداریم و باید نظارت ها بیشتر شود. رئیس دادگستری قروه اعلام کرد هرجا عملکرد مدیری درست باشد پرونده ی قضایی کمتر می شود و به تبع آن هزینه ها کمتر می شود. وی درخواست کرد که فعالیت های فرهنگی جهت کاهش آسیب های اجتماعی افزایش یابد و اقدامات معتمدین و بزرگان را در این امر موثر دانست. حفظ و مراقبت از آثار تاریخی بخش پایانی سخنان حاجی نصیری بود.
?در حاشیه این جلسه رضا کرمی مسئول ستاد توسعه عتبات عالیات استان کردستان به معارفه رئیس ستاد عتبات و عالیات شهرستان قروه پرداخت و طی آن از زحمات و خدمات آقای آزادی تقدیر و سرهنگ شرفبیانی را بعنوان رئیس این ستاد معرفی نمود. وی بیان کرد که در قروه عشق و محبت به اهل بیت رنگ و مذهب و جنس نمیشناسد و این شهر از این لحاظ در استان سرآمد می باشد.