پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۳۱:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۱۲ ساعت ۱۵:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

در نشست کمیسیون برنامه ریزی قروه

افزایش ۲۷ درصدی اعتبارات استان

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قروه به ریاست "مهندس خلیل فعله گری" فرماندار شهرستان و با حضور "مهندس پرویز اوسطی" نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس"اکبر محمدی" معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و روسای ادارات و نهاد های انقلابی قروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

✅جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قروه به ریاست “مهندس خلیل فعله گری” فرماندار شهرستان و با حضور “مهندس پرویز اوسطی” نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس”اکبر محمدی” معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و روسای ادارات و نهاد های انقلابی قروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
?در این جلسه ۳ ساعته که میزبان برخی از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز بود ابتدا خلیل فعله گری با بیان مشکلات موجود در بحث بودجه عنوان کرد که این مسائل از سطح ملی تاثیرات خود را بر تمام شهرستان های کشور نیز گذاشته و همین امر کار متولیان و مدیران را سخت تر کرده است. وی عنوان کرد مدیر توانمند کسی است که بتواند در شرایط سخت مشکلات را مدیریت کند و اکنون زمان آزمایش مدیران سطح شهرستان فرارسیده است. فرماندار قروه عنوان کرد با توجه به محاسبات دقیق در شرایط آرمانی اعتبارات مورد نیاز شهرستان چیزی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان می باشد در حالی که اعتبار استانی تعیین شده برای قروه ۱۴۰ میلیارد تومان مقرر شده است که این مقدار شاید حتی نتواند مشکلات چند اداره را به طور کامل در شهرستان رفع نماید. فعله گری گفت این اعتبارات بر اساس اولویت سنجی های مختلف بین ادارات تقسیم می شود و همچنین بحث شعار سال نیز و عمل به آن در تقسیم اعتبارات نقش خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد رشد اقتصادی شهرستان و ارتباط این موضوع با ادارت و ارگان های مختلف نیز در تقسیم این اعتبارات نقش داشته است. فرماندار قروه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری و برخی پروژه های ملی که اعتبارات جداگانه خواهند داشت گفت برای چندمین بار به مدیران شهرستانی یادآور می شویم پیگیری های استانی جهت جذب بودجه های شناور است که مدیر آن اداره را موفق به اجرای برنامه های خود خواهد کرد.
?در ادامه پرویز اوسطی نماینده شهرستان های قروه و دهگلان مجلس شورای اسلامی گفت که نود درصد اعتبارات ملی جاری و ده درصد عمرانی بوده و از این لحاظ بودجه موجب رشد اقتصادی نشده و ساختار بودجه مورد تایید نیست. وی گفت که آمایش سرزمین در بودجه لحاظ نگردیده و توسعه متوازن کشور دچار مشکل گردیده است. اوسطی خاطر نشان کرد که شهرستان قروه در سالیان گذشته از مناطق برخوردار به حساب آمده است که از این لحاظ به شهرستان ظلم شده است. وی با اشاره به منابع اعتباری محدود در سطح استان، خواستار پیگیری سهم اعتبارات ملی در شهرستان شد. وی گفت سهم حقوقات دولتی معادن به استان و شهرستان برمی گردد و این از اتفاقات خوبی است در آینده در قروه اتفاق خواهد افتاد. مهندس اوسطی یکی از دلایل اصلی ضعف شهرستان را عدم سرمایه گذاری در استان دانست و گفت که این موضوع از سوی شرکت های دولتی در شهرستان در حال رخ دادن است و سرمایه گذاری ها بیش از پیش خواهد شد. نماینده مجلس خاطر نشان کرد مدیران شهرستان هرچه سریعتر پروژه های عمرانی را در فصل عمرانی محدود شهرستان به سرانجام برسانند و پیگیر فعالیت پیمانکاران و جدیت در این امر باشند. تعلل سیستم بانکی یکی دیگر از موضوعاتی بود که اوسطی با اشاره به آن گفت که اگر تعامل و هماهنگی و تسهیلگری سیستم بانکی کشور بیشتر بود هم اکنون وضعیت رشد اقتصادی و بیکاری بهتر می بود.
در ادامه مدیران برخی ادارات گزارشی از هزینه کرد اعتبارات خود در سال گذشته ارائه دادند.
?در پایان اکبر محمدی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان قروه جهت توضیحات کامل و مفصل بیان کرد بحث بودجه در سال اخیر تغییر کرده و اکنون بر اساس برنامه محور بودن و سیاست استراتژیک اعتبارات استانی تقسیم می گردد و این بودجه امسال ۲۷ درصد رشد داشته است. وی اعلام کرد مدیران سطح استان جهت پروژه های باقی مانده با توجه به تبصره ۱۶ و ۱۸ اقدام به مطالبه گری کنند. محمدی عنوان کرد باتوجه به تکلیف قانونی ده درصد از سهم اعتبارات شهرستانی جهت پروژه های دانش بنیانی و با هدف ایجاد اشتغال کسر گردیده است. همچنین وی گفت که با توجه به برخی ضوابط اعلام شده امسال فعالیت های مجاز در اعتبارات حذف گردیده است.

?۱۱ مردادماه ۱۴۰۱
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ