پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۷:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۱۸ ساعت ۱۲:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان

جهاد تبیین پیام قیام امام حسین بود

✅استاندار کردستان "دکتر اسماعیل زارعی کوشا" به همراه "مهندس خلیل فعله گری" فرماندار قروه در شب عاشورای حسینی با حضور در هیات محبین اهل بیت(ع) شهرستان قروه و در میان خیل عظیم عاشقان حسینی حاضر در این شهرستان، سخنان مهمی را در خصوص جهاد تبیین بیان کردند:

✅استاندار کردستان “دکتر اسماعیل زارعی کوشا” به همراه “مهندس خلیل فعله گری” فرماندار قروه در شب عاشورای حسینی با حضور در هیات محبین اهل بیت(ع) شهرستان قروه و در میان خیل عظیم عاشقان حسینی حاضر در این شهرستان، سخنان مهمی را در خصوص جهاد تبیین بیان کردند:
?نوع برخورد برخی از ما با گفتمان های انقلاب اسلامی شعاری، کلیشه ای و ویترینی است و احساس می کنیم اگر در این خصوص بنری نصب کردیم و این سخنان را تکرار کردیم و در بالای سربرگ نامه ها درج کردیم پس وظیفه خود را انجام داده ایم در حالی که در اشتباهیم.
?جهاد تبیین به عنوان یک اولویت مهم، موضوعی انتزاعی نبوده و همچنین یک موضوع مجزا از دیگر فعالیت های ما نیست. باید بدانیم که اساسا کارکرد دین چیزی جز روشنگری نیست و پیامبران وظیفه ای جز تبیین نداشته اند. همان موضوع مهم جداکردن درست از نادرست و حق از باطل که مشخص می کند روح دین همان روشنگری و تبیین است.
?جهاد تبیین به این علت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که ما اکنون درگیر جنگ وسیع رسانه ای، فکری و فرهنگی هستیم و کسی که این وسعت این جنگ را درک نکرده باید در نگاه تجدید نظر کند. با نگاه به تک تک ابعاد واقعه ی عاشورا در می یابیم که این قیام یک جهاد تبعیینی و روشنگرانه است و مشعلی فروزان است که تا ابد روشن خواهد بود.
?کارکرد هیات ها و این گونه مجالس عزاداری نیز در وهله ی اول باید تبیینی باشد و گرنه شهدای کربلا و دفاع مقدس “عند ربهم یرزقون…” هستند و نیازی به گریه ی ما ندارند بلکه این ما هستیم که به مکتب آنان نیاز داریم و باید تقرب جوییم.
?عرصه ی دفاع مقدس نمونه ی بارز و عینی جهاد و تحقق وعده های الهی است. آنگونه که دیدیم یک نظام نوپا چگونه توانست در برابر تمام دشمنان داخلی و خارجی خود مقابله کند و از بحران ها عبور کند. امام راحل(ره) در پاسخ کسانی که وضعیت کشور را نامساعد می دانستند، پاسخ دادند که “این انقلاب خواهد ماند تا به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل گردد اما در این راه همه ی ما امتحان خواهیم شد.”
متاسفانه در طول چهل سال اخیر چهره های شاخصی از این امتحان سربلند بیرون نیامدند. برخی زجر کشیدگان دوران طاغوت و شاه، روسای جمهور و…از این افراد بودند.
?امروز اوج کارزار و جنگی است که علیه انقلاب به راه انداخته اند و از مصادیق تبیین این است که بدانیم در اوج هستیم نه در دامنه. پس شناخت سخت است و کار سخت تر. به همین علت است که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ بخش مهمی از بیانیه ی گام دوم انقلاب را به موضوع جهاد تبعیین و روشنگری اختصاص دادند.
?یکی از ایرادات مهم برخی در طول ۴۰ سال گذشته این بود که انقلاب را با اشخاص می شناختیم و وقتی این اشخاص سقوط می کردند بقیه هم دچار تردید می شدند و در تحلیل های شان شک راه می دادند. دشمن نیز از همین راه ها به دنبال این است که بین نسل قدیم و جدید انقلاب فاصله ایجاد کند.
?شیرینی حاصل از فضای اوایل انقلاب این بود که سختی ها و تلخی ها و کمبود های موجود را همه با هم تحمل می کردند. اینگونه نبود که عده ای در سختی و عده ای در آسایش باشند. مثلا اگر کسی فرماندار یا استاندار بود او هم مثل بقیه باید به صف دریافت سوخت نفت می رفت. اما در این دوره این فاصله کمی زیاد شده و به همین علت نیاز مبرم به موضوع تبیین و روشنگری داریم. تاکیدات رهبری عزیز هم به همین جهت بود که به کمک جهاد تبیین و با بیانی اخلاقی،سره از ناسره تفکیک شود و زنگار های چسبیده به انقلاب جدا شوند.
?فضای مجازی ما اکنون در غیبت بچه هیاتی ها و امام حسینی ها تبدیل به عرصه ای شده برای تاخت و تاز علیه انقلاب و افتخارات این مرز و بوم. در این میان نیز ما گاهی غافل از این موارد درگیر برخی اختلافات سیاسی در داخل هستیم که اصلا جالب نیست. در گام دوم انقلاب همین بچه هیاتی ها هستند که باید ضعف گذشتگان را شناسایی و از آن فاصله بگیرند.
?سند افتخار این کشور بدون شک مقام معظم رهبری هستند که چگونه با اعتقادات و عزم خود یک تنه کشور را جلو بردند. ایشان در طول این سالها با وجود ضعف دولت هایی که بر سرکار آمدند شرایط موجود را تحمل کردند کشور را از جنگ و مشکلات حفظ کردند، پیشرفت علمی را در بسیاری ابعاد به وجود آوردند و در بحث دفاعی ایران اسلامی را از شرایطی که حتی از ساخت سیم خاردار عاجز بود به قدرت موشکی منطقه تبدیل کردند. اگر آمریکا و اسرائیل در مورد توان دفاعی ما ذره ای تردید داشتند، بدون شک وقت تلف نمی کردند. در این راه ابزار رهبری جز تمسک به قرآن و اهل بیت نبوده است و ایشان با شجاعت و اعتقاد یک تنه کشور را پیش بردند.
?استاندار کردستان در پایان خطاب به مدیران و مسئولین استان گفت: ” بذر تبیین در زمینی که حاصل ناکارآمدی باشد رشد نخواهد کرد. جهاد تبیین در در دل و روح و جان و فکر مخاطب و جوان و نوجوانی که شاهد ناکارآمدی مدیران باشد رشد نمی کند و اثرگذار نخواهد بود.امروزه شخصیت سردار سلیمانی بزرگترین کمک را به تفهیم جهاد تبیین می کند. کسی که قدم به قدم پشت سر ولی امر خود حرکت کرد و توانست دنیا را تکان بدهد و سر انجام برای دشمنان خود چاره ای جز ترور خودش باقی نگذاشت”

روابط عمومی فرمانداری شهرستان قروه